Friday, May 8, 2009

Aku Menginginkan kebahagian ini berkekalan...

Tanggal 8/4/2006 (11:15am) : "Aku terima nikah Maizatulhana bt Sarif dgn mas kahwin 80 ringgit tunai.." Sekali lafaz yg mmbuatkan aku tersentap dan tiba2 mengalirkan air mata...Aku x tau adakah yg mengalir ini air mata sedih @ gembira..Persoalan demi persoalan bermain2 di minda ...Adakah insan di depan ku ini sah menjadi suami ku..adakah insan ini yg akan membawa aku jauh dr keluarga ku..adakah bersama insan ini akan aku kongsi pengalaman hidup ku..? ah..terlalu banyak..Selama berbulan2 aku menangisi keadaan ini...aku x tau sbb ape..yg aku pasti stiap minggu aku nk balik ke kampung org tua ku...Sehinggalah aku mengerti erti hidup berumah tangga...."Dia seorang yg penyayang.. penyabar.. memahami.. penenang.. dan sangat baik hati... Aku mula menyayanginya sepenuh hati walaupun pada permulaan kehidupan kami dugaan sering menimpa...Dia belum bekerja tetap..aku masih study...Tapi dgn kesabaran yg ade dan dorongan dr ibu mertua ku..kami gagah..kami x cepat melatah dgn ape yg berlaku...Hingga kini dia masih seorg yg penyabar .. penyayang dan baik hati...kehidupan kami pun bertambah bahagia dgn kehadiran Mohammad I'zzat Al-Fateh dan dia telah mendapat kerja tetap....Aku sangat menyayangi mereka...."Ya Allah..cekalkan hati kami, permudahkan segala urusan hidup kami dan berkati hidup kami..Sesungguhnya kami inginkan kebahagiaan yg berkekalan dan letakkanlah kami sentiasa di bawah naungan MU..Ameen.."

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright D'MAIZ Collections 2009. Powered by Blogger . Wordpress Theme by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul Dudeja .